Ciocolată caldă cremoasă


Asta este o rețetă pe care am făcut-o din dorința de a face o ciocoladă caldă care nu este chiar lichidă, cu o textură mai cremoasă și în același timp delicioasă. Mai jos este rețeta.

Timp de preparare: 10 minute

Ingrediente:
·   o banană mică sau medie, coaptă¹
·   3 lingurițe de pudră de cacao²
·   ½ de linguriță de pudră de scorțișoară
·  100 ml de lapte³
·  1 linguriță de miere

Menționări:

¹ Cu cât e mai mare banana, cu atât va fi textura ciocolatei mai cremoasă
² Eu am luat-o pe a mea din DM. Este pudră de cacao raw cu conținut aproape întreg de grăsime, însă mie mi-a plăcut întotdeauna cum ieșea ciocolata și cu pudra cu conținut redus de grăsime, pe care o găsiți de obicei în supermarketuri.
³ Puteți folosi cam orice lapte, atâta timp cât vă convine gustul, de la lapte de vacă sau capră până la lapte de migdale. Eu personal am avut experiențe proaste cu laptele de soia, fiindcă laptele pe care l-am cumpărat avea un gust foarte acru, dar poate am fost eu ghinionistă.
Puneți lapte în funcție de consistența pe care o doriți. Puteți pune mai puțin lapte dacă vreți ca ciocolata să aibă o textură mai consistentă. Să nu se depășească totuși 100 de ml dacă urmați rețeta asta, fiindcă s-ar putea să-și piardă din intensitatea gustului.
⁴ Sau orice îndulcitor doriți. Mie îmi place să folosesc miere fiindcă are un gust aparte, dar este
alegerea fiecăruia. Țineți cont că banana deja îndulcește amestecul, iar cu cât e mai coaptă, cu atât o indulcește mai mult. Recomand să gustați înainte să adăugați îndulcitor, dacă nu aveți un „sweet tooth” așa ca mine, s-ar putea să vă convină fără să o îndulciți deloc. De asemenea, dacă puneți prea multă miere, foarte probabil îi va lua tot gustul, la fel cum am pățit și eu.

Instrucțiuni:

  1. Dacă ai blender manual:
  2. Rupe banana în bucăți mai mici
  3. Pune-o într-un vas mai înalt
  4. Amestecă cu blenderul până când nu mai rămân bucățele de banană întregi
  5. Încălzește laptele până când devine fierbinte
  6. Adaugă laptele în vas și amestecă până se omogenizează
  7. Adaugă pudra de cacao și scorțișoara, apoi amestecă-le bine cu blenderul
  8. La sfârșit adaugă și mierea/îndulcitorul
  9. Toarnă într-o cană


Dacă ai blender cu pahar, ca NutriBullet: poți adăuga toate ingredientele deodată, după ce ai încălzit laptele. Oprește blenderul când băutura devine omogenă.

Ciocolata caldă va avea o ușoară aromă de banană; miroase incredibil și este delicioasă, numai bună de băut într-o zi friguroasă de iarnă.

Sper să vă placă. Dacă o încercați, aștept părerile voastre în comentarii. 

Comentarii