Înghețată făcută în casă

Zilele astea am avut o stare mai proastă. Și știți cum, în filme, când cineva e supărat, mănâncă o cutie mare de înghețată ca să se simtă mai bine. Eu mi-am amintit de Jurassic Park și cum mâncau John și Ellie înghețată și mi-a venit și mie pofta de înghețată. Mi-era dor în special de cea de ciocolată. Așa că, fără să am vreo rețetă sau cantități exacte, am experimentat și la final a ieșit o înghețată delicioasă! Nici eu nu mă așteptam să iasă atât de bine. Dacă sunteți triști sau supărați, nu există tratament mai bun ca înghețata. Indiferent dacă este vară sau iarnă, înghețata este bine-venită tot timpul. 
Cu această rețetă veți obține un bol întreg de înghețată. Este ușor de preparat și nu aveți nevoie decât de câteva ingrediente pe care probabil le aveți deja în casă, toate bune pentru sănătate. Rezultatul final va avea un gust și o textură autentică de înghețată, chiar mai bună decât ce găsiți în magazine, și fără chimicalele adăugate în acestea. Rezultatul final va avea un gust și o textură autentică de înghețată, chiar mai bună decât ce găsiți în magazine, și fără chimicalele adăugate în acestea.

Timp de preparare: 10 minute, fără congelat
Timp de preparare total: 3 ore și jumătate, cu tot cu congelatul

Ingrediente:
- 2 banane medii
- 2 linguri de unt de arahide¹
- 80 g de iaurt cremos²
- 2 linguri de pudră de cacao³
- îndulcitor⁴ 

Menționări:
¹ Cel mai bine merge untul de arahide crocant, cu bucățele de arahide în el. Bucățelele de arahide sunt perfecte în înghețată. Eu am folosit Clearspring organic peanut butter crunchy, de la Paradisul Verde.
² Eu am folosit Napolact bio iaurt natural, dar cred că orice iaurt cu peste 3,5% grăsime merge.
³ Cred că faptul că pudra de cacao avea un conținut mai mare de grăsime a fost ceea ce a făcut înghețata atât de bună. Eu am luat pudră de cacao raw din DM cu 7 lei. Puteți experimenta și cu pudră obișnuită, cu conținut redus de grăsime.
⁴ Eu am folosit plicutețe cu pudră de eritriol și extract de ștevie de la Sweet&Safe. Îl puteți găsi la Paradisul Verde sau în Carrefour, posibil și la alte hypermarket-uri.

Instrucțiuni:

  1. Tăiați bananele în rondele subțiri, apoi puneți-le într-o pungă de plastic și băgați-le în congelator. Lăsați-le până când devin tari la atingere. Durează aproximativ trei ore până îngheață.
  2. Deschideți iaurtul și scurgeți tot zerul, apoi puneți-l la congelator și scoateți-l odată cu bananele. Dacă nu scurgeți zerul, veți avea bucățele de gheață în iaurt și nu vreți asta.
  3. După ce au înghețat, scoateți bananele din congelator, puneți-le într-un vas și pulsați de câteva ori cu blenderul până când nu mai rămân bucățele de banană.
  4. Adăugați pudra de cacao și amestecați cu blenderul.
  5. Adăugați untul de arahide (la temperatura camerei e bine) și amestecați cu blenderul până când obțineți o pastă omogenă, groasă.
  6. Turnați treptat iaurtul și amestecați de fiecare dată bine cu blenderul. Opriți-vă când vă convine consistența înghețatei. Ar trebui să aibă deja consistența unei înghețate, nu foarte moale, dar nici solidă.
  7. Fiindcă iaurtul este acrișor, veți avea nevoie să îndulciți. Adăugați treptat câte o cantitate mică de îndulcitor, amestecați bine cu blenderul și gustați de fiecare dată, până când vă convine gustul. Dacă folosiți pliculețe de Sweet&Safe, cam 5 pliculețe sunt de ajuns. NU folosiți miere, poate doar dacă este foarte zaharisită, dar nici atunci, fiindcă îi va da o aromă neobișnuită înghețatei.
  8. Puneți amestecul la congelator. În funcție de consistența înghețatei, o puteți mânca în 15-30 de minute.


Poftă bună! Rețeta asta merită neapărat încercată, s-ar putea chiar să fiți surprinși de rezultat, așa ca mine. Dacă o încercați, sunt curioasă dacă v-a plăcut. Dacă experimentați cu alte alternative, sunt de asemenea curioasă dacă v-a ieșit bine. 

Comentarii